Ladda ner vår app Mobill Parkering

Mobill PArkering app Betala din parkering snabbt och bekvämt från din bil med Mobill Parkering! Du kan välja mellan att betala med faktura eller kort. Betala bara för tiden du utnyttjar. Autostopp avslutar parkeringen åt dig om du skulle glömma den.

Download_on_the_App_Store_Badge_SE_135x40google-play-badge2

Så här går det till med SMS

SMSa

  • Skicka ett SMS till 0700-86 1100 genom att texta zon regnr tim ex 10150 ABC123 2
    • zon är zonnumret för zonen, gatan eller parkeringen, ett mellanslag efter zon.
    • Ange ditt registreringsnummer regnr utan något mellanslag.
    • Ange ett mellanslag och sedan tim för antalet hela timmar, t.ex. 2h
    • Du kan även ange tim i minuter, t.ex. 30m eller 90m
    • Vill du parkera I ett dygn, skriv tim som 1d. För flera dygn ange tim som 2d, 5d, osv.
    • Glömmer du att ange tim får du per automatik 1 timmes parkering.
  • Obs! Skriv “SMS-parkering” på en lapp och placera i framrutan
  • För att förlänga parkeringen, skicka nytt sms i samma format. Den förlängda parkeringstiden läggs till på den senaste parkerings sessionen. Finns en förmånligare avgift (typ dygn) tillämpas detta och debiteras och stopptiden sätts därefter.
  • Är du inte registrerad kund hos Mobill, får du ett sms tillbaka om att registrering behövs.

Registrering

För att betala parkering med Mobill behöver du först registrera dig. Detta kan göras antingen genom:

SMS Registrering

Slutföra ditt köp direkt med faktura. Vi tar kreditupplysning och skickar faktura till din hemadress. Fakturaavgift 19 kr. Se här för att undvika första fakturaavgiften

  1. Skicka ett SMS med text MMO <mellanslag> personnummer, t.ex MMO 8101011234 till 0700-86 1100.
  2. Du får ett SMS ”Tack för din registrering…”. Skulle registreringen inte gå igenom kan du registrera dig på my.mobill.se.
  3. Gör ditt första köp, t.ex.10115 ABC123 2h genom att skicka ett SMS till 0700-86 1100.
  4. Din parkering är giltig när ett sms-kvitto kommer i retur.
  5. Vi skickar första betalningen som en faktura till till dig i ett SMS med en webblänk. Du kan även se och betala fakturan genom att logga in på my.mobill.se

 

Webb Registrering

  1. Gå till my.mobill.se och slutför registreringen genom att klicka på “Ny användare” och fylla i dina uppgifter.
  2. Lägg till ditt bank/kreditkort eller välj faktura.
  3. Gör ditt första köp, t.ex. 10115 ABC123 2h genom att skicka ett SMS till 0700-86 1100.
  4. Mobill bekräftar ditt köp genom att returnera ett sms-kvitto.
  5. HHar du lagt till ett bank/kreditkort belastas kortet när köpet görs. Har faktura valts skickas första fakturan via SMS eller E-post.

Obs! Har ett försök till sms- köp gjorts före registreringen på my.mobill.se, kommer köpet inte slutföras och ett nytt köp måste göras efter att registreringen avslutats.

Första köp med faktura?

Vill du undvika första fakturaavgiften (19 kr), logga in på my.mobill.se och lägg till ett betalkort för kortbetalning. Framtida köp kommer att dras från ditt bank/kreditkort enligt din banks rutiner. Vi skickar första fakturan via SMS/epost inom 3 dagar från att första köpet gjordes. Logga in på my.mobill.se och betala din första faktura inom 48 timmar efter att du har erhållit fakturan.

  1. Klicka på ”Fakturor”.
  2. Klicka på knappen ”Betala”
  3. Verifiera att beloppet stämmer och godkänn betalningen. (Fakturaavgift 19kr ingår i fakturan men dras av från det totala du bekräftar).

Zoner – Malmö Gatuparkering

Skicka zon regnr antal-timmar till 0700-861100.

T.ex för att köpa 2 timmar parkering i zon 10115, skicka 10115 ABC123 2h

Du kan även skicka 30m för att få 30 minuter

Zon nummer Zon
10115 Röd biljett
10117 Röd biljett (Se zonnummer på betalautomat)
Omfatta: Skeppsbron & Centralplan, Smedjegatan 22A, Pildammsvägen/vändslingan,
Mässgatan, Grophusgatan 2
10118 Röd biljett 0-24 alla dagar. (Se zonnummer på betalautomat)
Omfatta: Amiralsgatan, Hyllie Boulevard, Hyllie Stationsväg, Arenagatan
10119 Vit biljett
10121 Grön biljett 09-18
10123 Grön biljett 09-21 (vid Stadsteatern och på Ön i Limhamn)
413 Grön biljett dygnet runt
415 Grön biljett 09-18 (09-16)
10150 Blå biljett

 

Se ordinarie priser & karta (Malmö stad)

Serviceavgift utöver ordinarie taxa: 20%

Zoner för boende med tillstånd

Obs! Fäst tillståndsdekalen på vindrutans insida.

Skicka zon regnr 1d till 0700-861100.

t.ex för att köpa ett dygns parkering i zon 10116, skicka 10116 ABC123 1d

Skicka 2d för 2 dygn osv.

Zon nummer Zon
10116 Röd biljett (boende med tillstånd).
10120 Vit biljett (boende med tillstånd).
10122 Grön biljett (boende med tillstånd).
10151 Blå biljett (boende med tillstånd).

Se mer information & ordinarie priser (Malmö stad)

Serviceavgift utöver ordinarie taxa: 20%

Zoner – P-Malmö

Se P-Malmö’s karta

p-malmo-karta

Obs! Serviceavgift utöver ordinarie taxa: 20%

Sätt 10 framför område för att erhålla zonnummer, t.ex. område 873 blir zon 10873

Skicka zon regnr antal-timmar till 0700-861100.

T.ex för att köpa 2 timmar parkering i zon 10873, skicka 10873 ABC123 2h

Du kan även skicka:
30m för att få 30 minuter
1d för att få ett dygn
2d för att få 2 dygn
osv.

Betalning

  • Se dina betalningar på my.mobill.se
    • Om du registrerade via SMS använd ditt telefonnummer och lösenordet som skickades till dig vid registreringstillfället för att logga in.
    • Om du registrerade dig på my.mobill.se använd det användarnamn och lösenord som du skapade.
  • Priset som visas i SMS-kvittot är det priset som debiteras din bank/kreditkort eller faktura.
  • Har du lagt till ett bank/kreditkort dras pengarna direkt. Har faktura valts skickas fakturan tilldig via SMS, eller om du har angett en e-post så skickas fakturan till din e-post, om inget annat så skickas fakturan till din folkbokföringsadress.
  • Du kan se och betala fakturan på my.mobill.se
  • Se My Mobill vanliga frågor
  • Se Villkor

Mer Information

Vanliga frågor om Mobill Parkering

Vanliga frågor om My Mobill & Mobills betalningstjänst

Villkor

Parkering (Malmö Stad)

P-Malmos hemsida

Support

Har du frågor om zoner, kartor, regler, p-boter, kontakta p-bolaget:

Har du frågor om SMS-parkeringtjänst, felaktiga order, fakturering, betalning, kvittot, My Mobill osv. kontakta Mobill Support