Vänligen följ stegen nedan för att köpa ett tillstånd eller boendeparkering.

1. Använder du Mobills tjänst för att parkera på gatorna i Kalmar (App eller SMS)?

Ja: det gör jag, och jag har inloggning till MyMobill. Hoppa till nästa steg.

Nej: Vänligen skapa ett konto. Gör så här:
i. Gå till my.mobill.se
ii. klicka på Ny användare och fyll i formuläret.
iii. Vänta på e-mail innehållande ditt lösenord; kolla i din skräppost om inte får något mail inom fem minuter.
iv. Logga in på MyMobill och ändra ditt lösenord till något du själv kommer ihåg.

2. Hur vill du betala?
Vi använder betalsättet du har valt på MyMobill. Det förinställda är faktura. Vill du istället betala med ditt betalkort, vänligen lägg till ditt kort.

3. Gå till parkering.mobill.se och logga in med samma användarnamn och lösenord som på MyMobill. Om du redan har ett giltigt tillstånd och betald parkering kommer du se all din info.

4. Vad vill du göra?

a. Jag vill förlänga min parkering: 
Klicka på Förläng din parkering och 30-dagar knappen.

b. Jag vill starta mitt abonnemang igen / Jag vill förlänga min parkering automatiskt:
i. Klicka på Förläng din parkering.
ii. Klicka i rutan för automatisk betalning och förlängning (abonnemang).
iii. Klicka på  30-dagar knappen.
Din parkeringsbiljett kommer att förlängas automatiskt en dag innan din gamla går ut.

c. Jag vill förlänga min tillstånd:
Klicka på Förläng ditt tillstånd.
(Denna knapp kommer dyka upp när du har 30 dagar kvar på ditt nuvarande tillstånd)

d. Jag vill lägga till en ny bil:
Klicka på Sök nytt tillstånd och ange bilens registreringsnummer.
Uppfylls villkoren för boendeparkeringstillstånd blir ansökan godkänd direkt, och du kan betala tillståndet och önskad parkering.
Blir du inte automatiskt godkänd kan du fortfarande göra en ansökan och fylla i mer information i textrutan. När din ansökan är godkänd får du ett mail, och du kan nu betala för ditt tillstånd samt betala för önskad boendeparkering.

 

Mer information:

  • Frågor & svar
  • Välkommen att kontakta Mobills kundtjänst på tel: 040-6314210 eller maila oss på kund@mobill.se så hjälper vi gärna till!